Organi PKS
RUKOVODSTVO
KABINET PREDSEDNIKA
Odeljenje za strateško planiranje, razvoj i analize
SEKRETARIJAT GENERALNOG SEKRETARA
KABINET GENERALNOG MENADžERA
SEKTOR INDUSTRIJE
SEKTOR POLjOPRIVREDE
SEKTOR USLUGA
SEKTOR PREDUZETNIŠTVA
SEKTOR ZA PRIVREDNI SISTEM
SEKTOR EDUKACIJE
SEKTOR ZA EKONOMSKE ODNOSE SA INOSTRANSTVOM
SEKTOR ZA FINANSIJE I RAČUNOVODSTVO
SEKTOR ZA PRAVNE POSLOVE
SEKTOR ZA OPŠTE POSLOVE
SEKTOR ZA RAZVOJ INFORMACIONOG SISTEMA
Udruženje za trgovinu

O UdruženjuOdbor UdruženjaGrupacijePREGLED NAJVAŽNIJIH MAKROEKONOMSKIH POKAZATELjA U REPUBLICI SRBIJIMeđunarodne aktivnosti i sajmoviKontakt Trgovina

 

Udruženje za trgovinu Privredne komore Srbije je osnovni oblik organizovanja i rada u Komori preduzeća čija je pretežna delatnost trgovina (šifre delatnosti prema standardnoj klasifikaciji delatnosti ).
Delatnost udruženja  za trgovinu obuhvata sledeće oblasti:
 
Grupa I
Motorna vozila
35.14
Trgovina električnom energijom
Grupa I
Motorna Vozila
45.11
trgovina automobilima i lakim motornim vozilima
45.19
trgovina ostalim motornim vozilima
45.31
trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila
45.32
trgovina na malo delovima i opremom za motorna vozila
45.40
trgovina motociklima, delovima i priborom, održavanje i popravka motocikala
46.61
trgovina na veliko poljoprivrednim mašinama, opremom i priborom
46.62
trgovina na veliko alatnim mašinama
46.63
trgovina na veliko rudarskim i građevinskim mašinama
46.69
trgovina na veliko ostalim mašinama i opremom
47.30
trgovina na malo motornim gorivima u specijalizovanim prodavnicama
 
 
 
 
Grupa II
Hrana, piće i duvan
46.17
posredovanje u prodaji hrane, pića i duvana
46.21
trgovina na veliko žitom, sirovim duvanom, semenjem i hranom za životinje
46.31
trgovina na veliko voćem i povrćem
46.32
trgovina na veliko mesom i proizvodima od mesa
46.33
trgovina na veliko mlečnim proizvodima, jajima, i jestivim uljima i mastima
46.34
trovina na veliko pićima
46.36
trgovina na veliko šećerom, čokoladom i slatkišima
46.37
trgovina na veliko kafom, čajevima, kakaom i začinima
46.38
trgovina na veliko ostalom hranom, uključujući ribu, ljuskare i mekušce
47.11
trgovina na malo u nespecijalizovanim predavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom
47.21
trgovina na malo voćem i povrćem u specijalizovanim prodavnicama
47.22
trgovina na malo mesom i proizvodima od mesa u specijalizovanim prodavnicama
47.23
trgovina na malo ribom, ljuskarima i mekušcima u specijalizovanim prodavnicama
47.24
trgovina na malo hlebom, testeninom, kolačima i slatkišima u specijalizovanim prodavnicama
47.25
trgovina na malo pićima u specijalizovanim prodavnicama
47.26
trgovina na malo proizvodima od duvana u specijalizovanim prodavnicama
47.29
ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama
47.81
trgovina na malo hranom, pićima i duvanskim proizvodima na tezgama i pijacama
 
 
 
 
Grupa III
Tekstil, odeća, koža i obuća
46.24
trgovina na veliko sirovom, nedovršenom i dovršenom kožom
46.41
trgovina na veliko tekstilom
46.42
trgovina na veliko odećom i obućom
46.64
trgovina na veliko mašinama za tekstilnu industriju i mašinama za šivenje i pletenje
47.51
trgovina na malo tekstilom u specijalizovanim prodavnicama
47.71
trgovina na malo odećom u specijalizovanim prodavnicama
47.72
trgovina na malo obućom i predmetima od kože u specijalizovanim prodavnicama
47.82
trgovina na malo tekstilom, odećom i obućom na tezgama i pijacama
47.64
trgovina na malo sportskom opremom u specijalizovanim prodavnicama
 
 
 
 
Grupa IV
Aparati i ostala galanterija za domaćinstvo i kancelarije
46.43
trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo
46.44
trgovina na veliko porculanom, staklenom robom i sredstvima za čišćenje
46.49
trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo
46.65
trgovina na veliko kancelarijskim nameštajem
46.66
trgovina na veliko ostalim kancelarijskim mašinama i opremom
47.53
trgovina na malo tepisima, zidnim i podnim oblogama u specijalizovanim prodavnicama
47.54
trgovina na malo električnim aparatima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
 
 
 
 
Grupa V
Hemija, kozmetika, farmaceutska industrija
46.45
trgovina na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima
46.47
trgovina na veliko nameštajem, tepisima i opremom za ostveljenje
46.75
trgovina na veliko hemijskim proizvodima
47.75
trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
 
 
 
 
Grupa VI
Biljke i životinje
46.22
trgovina na veliko cvećem i sadnicama
46.23
trgovina na veliko životinjama
47.76
trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce
47.89
trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama
47.99
ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca
 
 
Grupa VII
Softveri i telekomunikaciona oprema
46.51
trgovina na veliko računarima, računarskom opremom i softverima
46.52
trgovina na veliko elektronskim i telekomunikacionim delovima i opremom
47.41
trgovina na malo računarima, perifernim jedinicama, i softverom u specijalizovanim prodavnicama
47.42
trgovina na malo telekomunikacionom opremom u specijalizovanim prodavnicama
47.43
trgovina na malo audio i video opremom u specijalizovanim prodavnicama
47.91
trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta
 
 
 
 
Grupa  VIII
Energetigka, rudarstvo, metalurgija i građevinska industrija
46.12
posredovanje u prodaji goriva, ruda, metala i industrijskih hemikalija
46.71
trgovina na veliko čvrstim, tečnim i gasovitim gorivima i sličnim proizvodima
46.72
trgovina na veliko metalima i metalnim rudama
 
 
 
 
Grupa IX
Posebni proizvodi, specijalizovane trgovine i ostalo
46.18
specijalizovano posredovanje u prodaji posebnih proizvoda
46.19
posredovanje u prodaji raznovrsnih proizvoda
46.48
trgovina na veliko satovima i nakitom
46.76
trgovina na veliko ostalim poluproizvodima
46.77
trgovina na veliko otpacima i ostacima
46.90
nespecijalizovana trgovina na veliko
47.19
ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama
47.65
trgovina ma malo igrama i igračkama u specijalizovanim prodavnicama
47.77
trgovina na malo satovima i nakitom u specijalizovanim prodavnicama
47.78
ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
47.79
trgovina na malo polovnom robom u prodavnicama
46.73
trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
46.74
trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima, opremom i priborom za grejanje
47.52
trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama
47.59
trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje i ostalim predmetima za domaćinstvo u s.p
 
 
Grupa X
Slobodne zone
52.10
Skladištenje
52.29
Ostale prateće delatnosti u saobraćaju
84.13
Uređenje poslovanja i doprinos poslovanju u oblasti ekonomije
94.99
Delatnost ostalih organizacija na bazi učlanjenja
 
 
Sektor L
Nekretnine
68.10
Kupovina i prodaja vlastitih nekretnina
68.20
iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima
68.31
delatnost agencija za nekretnine
 
Udruženje ostvaruje poslove i zadatke iz delokruga udruženja utvrđene Statutom Privredne komore Srbije, od zajedničkog interesa za preduzeća iz trgovine.
Udruženje
  • analizira razvijenost, organizovanost i rezultate poslovanja trgovine
  • prati ostvarivanja utvrđene strategije privrednog razvoja trgovine i podsticanje kompetitivnih prednosti, fair-play poslovanja, otvorenosti tržišta i potpunog poslovnog profesionalizma
  • prati pravne propise u oblasti trgovine, daje predloge, mišljenja i preporuke u vezi izmena i dopuna postojećih propisa, kao i donošenja novih propisa
  • podstiče dobre običaje poslovanja /poslovnog morala/, prati i utvrđuje trgovinske običaje
  • sarađuje sa državnim organima i institucijama, naučnim institucijama, asocijacijom poslodavaca, sindikatima trgovine i sl. institucijama u cilju stvaranja povoljne i podsticajne poslovne klime
  • predlaže osnovne institucionalne uslove koji omogućavaju razvoj preduzetničke inicijative u trgovačkim preduzećima
  • predlaže mere poslovne politike koje utiču na poslovanje trgovinskih preduzeća /porezi, cene, kontrole kvalitete, zaštite potrošača, itd.
  • uključuje se u inovativne aktivnosti u oblasti elektronske trgovine
  • podstiče trgovinska preduzeća u traženju novih tržišta, novih kupaca i novog načina rada
  • prikuplja, obrađuje i analizira informacije koje identifikuju probleme u trgovinskoj delatnosti
  • odgovara na upite članica
  • organizuje seminare i ostalih stručnih skupova trgovinskih preduzeća i itd.
 Šta možemo da učinimo za vas?
  • da vam damo kontakt podatke o potencijalnim poslovnim partnerima
  • da vam damo informacije o tržištu za pojedine proizvode
  • da vam pružimo informacije o primeni u praksi pojedinih zakonskih rešenja i pratećih podzakonskih akata (Zakon o trgovini, Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o zaštiti konkurencije, Zakon o slobodnim zonama, Zakon o fiskalnim kasama, Zakon o e-trgovini,Zakon o prometu i zakupu nepokretnosti, itd.)
  • da vam pružimo informacije o kretanju cena, troškova života, prometa, marži itd.
  • da vam pružimo informacije o snabdevenosti ili aktuelnim problemima u trgovini pojedinim specifičnim proizvodima
  • da vam pružimo informacije o radu Grupacija pri Udruženju za trgovinu i uslovima za učlanjivanje

 

VIZIJA UDRUŽENjA

Udruženje za trgovinu PKS je strukovna asocijacija trgovaca (na veliko i malo) koja brinući o strateškim pravcima razvoja trgovinske delatnosti kroz transfer informacija i znanja i uvođenje standarda pomaže svojim članicama u donošenju ispravnih poslovnih i investicionih odluka. Udruženje štiti i zastupa interese svojih članica kroz saradnju sa državnim organima i drugim stakeholder-ima, a sve u cilju uspešnijeg razvoja trgovine i stvaranja fer odnosa na tržištu.

MISIJA UDRUŽENjA

Kroz zagovaranje trgovine kao sektora koji spaja proizvođače sa krajnjim potrošačima, prikupljanje i distribuciju informacija, razvoj alata i metodologija koje omogućavaju razumevanje tržišta i fer tržišnu konkurenciju.

Udruživanje trgovaca unutar PKS nije kreiranje grupe za lobiranje interesa bilo kog trgovca ili grupe trgovaca i aktivnost neće biti usmerena na podelu tržišta, kartelizaciju, monopolistično  ponašanje, nelojalnu konkurenciju, niti bilo kakav vid tržišne suspenzije.

Trgovina, a posebno maloprodaja je pokretač rasta, konkurentnosti i zapošljavanja i igra ključnu ulogu u ostvarivanju ciljeva strategije EU 2020. Smatra se da je maloprodajni sektor stub evropske ekonomije.

Trgovina ima osnovnu ulogu u stimulisanju rasta i kreiranju novog zapošljavanja.